Prinášame POHODU do života.

Reklamačný poriadok

Príloha č. 1 k VOP

 

Záručné podmienky a Reklamačný poriadok e-shopu ASO VENDING
(ďalej len „Reklamačný poriadok“)

 

Článok I.
Všeobecné ustanovenia

 

1. Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou VOP Predávajúceho: 

 

obchodná spoločnosť:                         ASO VENDING s.r.o.

sídlo/poštová adresa:                          Medený Hámor 7, Banská Bystrica

IČO:                                                            45851221

DIČ:                                                            2023114434 

IČ DPH:                                                      SK2023114434 

zapísaný:                                                  Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica

 Oddiel: Sro vložka č. 18957/S

zastúpený:                                              Ing. Miroslav Korček, konateľ

e-mail:                                                     eshop@asovending.sk

tel. číslo:                                                  +421 90 5853 778

č. účtu/IBAN:                                         SK88 0200 0000 0028 9606 9551

 

a upravuje najmä záručné podmienky a postup pri uplatňovaní reklamácie na Tovar dodávaný Predávajúcim v súlade s jeho predmetom podnikania. Je záväzný pre Predávajúceho ako aj pre Kupujúceho-Spotrebiteľa a Kupujúceho-Podnikateľa.

 

2. Týmto Reklamačným poriadkom Predávajúci informuje Kupujúceho o rozsahu, podmienkach a spôsobe vytknutia vady, resp. uplatnenia reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno vytknutie vady (ďalej aj ako „reklamáciu“) uplatniť, ako aj o vykonávaní záručných opráv.

 

3. Tento Reklamačný poriadok je umiestnený je zverejnený na internetovej stránke Predávajúceho www.asovending.sk.

 

4. Zaslaním Objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s obsahom VOP a teda aj Reklamačným poriadkom.

 

5. Tento Reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi v časti platnej pre Kupujúcich-Spotrebiteľov a v súlade s Obchodným zákonníkom v časti platnej pre Kupujúcich-Podnikateľov.

 

Článok II.
Zodpovednosť za vady

 

1. Tovar musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám.

 

2. V prípade Kupujúceho-Spotrebiteľa Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci, t.j. v záručnej dobe (ak nejde o spotrebný Tovar). V prípade Kupujúceho-Podnikateľa Predávajúci zodpovedá len za vadu, ktorú má Tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na Kupujúceho-Podnikateľa.

 

3. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá Predávajúci za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.

 

4. Pre Kupujúceho-Spotrebiteľa platí záručná doba v trvaní 24 mesiacov. Na Kupujúceho-Podnikateľa sa záručná doba nevzťahuje.

 

5. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia veci Kupujúcim. Prevzatím tovaru u Kupujúcich-Podnikateľov je okamih jeho odovzdania Kupujúcemu-Podnikateľovi od Predávajúceho, resp. okamih odovzdania Tovaru prvému prepravcovi. V prípade, ak ide o Kupujúceho-Spotrebiteľa, je prevzatím Tovaru okamih jeho odovzdania Kupujúcemu-Spotrebiteľovi od Predávajúceho resp. až prevzatie od prepravcu.

 

6. Záručný list dodá Predávajúci Kupujúcemu-Spotrebiteľovi spolu s dodaním tovaru. Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.

 

7. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu-Spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

 

8.  Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

 

9. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

 

Článok III.
Základné práva a povinnosti

 

1. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu po prevzatí Tovaru, Tovar prezrieť a skontrolovať kompletnosť Tovaru a príslušných dokladov (faktúra, záručný list, manuál alebo iný dokument potrebný na prevádzku a údržbu zakúpeného Tovaru). Zjavné vady zistiteľné pri prehliadke Tovaru, chýbajúci alebo nesprávne dodaný Tovar je Kupujúci povinný reklamovať bez zbytočného odkladu po prevzatí Tovaru, najneskôr do 2 pracovných dní od jeho prevzatia. Pri osobnom prevzatí Tovaru je Kupujúci povinný zistené vady, nekompletnosť Tovaru a dokladov reklamovať ihneď. Pri doručení Tovaru dopravcom, je Kupujúci povinný na mieste prevzatia Tovaru spísať reklamačný protokol o zistených zjavných vadách doručenej zásielky. Dodatočné reklamácie tohto typu nebudú uznané.

 

2. Kupujúci je povinný pri používaní Tovaru dodržiavať všeobecne záväzné pravidlá jeho používania, Tovar užívať predpísaným spôsobom, v súlade s návodom na obsluhu, na účely a za podmienok, na ktoré je Tovar určený a ošetrovať ho v súlade s jeho prirodzenou životnosťou a určením.

 

3. Kupujúci-Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia 2 rokov od dodania veci.

 

4. Kupujúci-Podnikateľ je povinný oznámiť Predávajúcemu vady Tovaru bez zbytočného odkladu po tom, čo 

a) Kupujúci-Podnikateľ vady zistil,

b) Kupujúci-Podnikateľ pri vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke, ktorú je povinný uskutočniť podľa článku III. ods. 1 tohto Reklamačného poriadku

c) sa vady mohli zistiť neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov od doby dodania tovaru, prípadne od dôjdenia tovaru do miesta určenia určeného v zmluve. Pri vadách, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, platí namiesto tejto lehoty záručná doba.

 

5. Zodpovednosť predávajúceho za vady a ani záruka sa nevzťahuje najmä na:

- na vady spôsobené bežným opotrebovaním alebo nadmerným používaním veci,

- na vady spôsobené používaním Tovaru v podmienkach nezodpovedajúcich povahe Tovaru, prípadne uvedených v príslušnej dokumentácii k Tovaru,

- na vady spôsobené nesprávnym zaobchádzaním s Tovarom, v rozpore s návodom na jeho použitie, nesprávnou obsluhou, ošetrovaním, údržbou, nevykonaním povinných kontrol/revízii/servisov,

- na vady spôsobené použitím iných komponentov než odporúčaných výrobcom alebo dodávateľom,

- na vady spôsobené mechanickým poškodením Tovaru, ktoré sa stalo po jeho prevzatí Kupujúcim,

- na vady spôsobené neodbornou montážou, inštaláciou alebo neodborným uvedením Tovaru do prevádzky zo strany Kupujúceho,

- na vady spôsobené neodbornou opravou alebo modifikáciou Tovaru vykonanú iným než autorizovaným servisom,

- na vady spôsobené prírodnými živlami,

- na Tovar s porušením ochranných pečatí, resp. nálepiek, ak sú na Tovare,

- na mechanické poškodenie Tovaru, prípadne na iné zjavné vady a nekompletnosť odovzdaného Tovaru zistiteľného pri jeho prevzatí, ktoré nebolo oznámené Predávajúcemu pri prevzatí Tovaru, a v prípade, ak ide o mechanické poškodenie, prípadne o iné zjavné vady a nekompletnosť odovzdaného Tovaru, ktoré nebolo možné zistiť pri prevzatí Tovaru, bez zbytočného odkladu po prevzatí Tovaru,

- na Tovar používaný s vadou, ak používanie Tovaru s vadou zabráni odstráneniu vady alebo zväčší rozsah vady,

- na diely spotrebného charakteru spotrebované pred uplynutím záručnej doby,

- ak Kupujúci pred prevzatím Tovaru o vade vedel, resp. bol na vadu upozornený a pre vadu bola poskytnutá zľava z ceny Tovaru,

- ak Kupujúci reklamuje Tovar po uplynutí záručnej doby.

 

Článok IV.
Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady – reklamácia (vytknutie vady)

 

1. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru môže Kupujúci uplatniť v sídle Predávajúceho na adrese:

ASO VENDING s.r.o.

Medený Hámor 7, 974 01 Banská Bystrica

 

2. Reklamáciu môže Kupujúci uplatniť osobne odovzdaním vadného Tovaru a príslušných dokladov, prípadne jeho zaslaním (poštou alebo prepravnou spoločnosťou) na adresu uvedenú v odseku 1 tohto článku Reklamačného poriadku.

 

3. Pri uplatnení reklamácie je Kupujúci povinný predložiť záručný list (ak bol vydaný) a doklad o zakúpení Tovaru, resp. o zaplatení kúpnej ceny. V prípade povinných servisných/revíznych kontrolách Tovaru alebo v prípade predĺženej záruky, je Kupujúci povinný predložiť aj potvrdenie o vykonaní takýchto kontrol. V prípade nepredloženia uvedených dokladov, reklamácia nebude uznaná. Kupujúci je povinný predložiť doklady aj o prípadných existujúcich opravách súvisiacich so zárukou.

 

4. Kupujúci pri uplatnení reklamácie čitateľne vyplní reklamačný protokol – reklamáciu, v ktorom presne opíše vadu Tovaru a spôsob, akým sa vada prejavuje. V reklamačnom protokole (formulár pre vytknutie vady, ktorý je dostupný aj na stránke e-shopu) Kupujúci uvedie kontaktnú adresu (meno a priezvisko, adresa, tel. číslo, e-mail), na ktorú ho Predávajúci vyrozumie o spôsobe vybavenia reklamácie. Predávajúci nezodpovedá za prípadné nesprávne údaje uvedené Kupujúcim v reklamačnom protokole a za nemožnosť doručenia písomností na Kupujúcim uvedenú kontaktnú adresu. V reklamačnom protokole Kupujúci zároveň uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybavenej reklamácie (osobne, poštou, prepravnou spoločnosťou). Reklamačný protokol Kupujúci odovzdá, prípadne zašle Predávajúcemu spolu s reklamovaným Tovarom a príslušnými dokladmi. Vzor reklamačného protokolu je zverejnený na internetovej stránke Predávajúceho. Kupujúci môže reklamáciu uplatniť aj iným spôsobom, avšak reklamácia musí obsahovať uvedené údaje.

 

5. Ak Kupujúci zasiela vadný Tovar Predávajúcemu, Kupujúci je povinný zabaliť ho do vhodného obalu, ktorý Tovar dostatočne chráni a vyhovuje nárokom na prepravu daného Tovaru, pričom je povinný zásielku označiť príslušnými symbolmi a priložiť k nej vyplnený Reklamačný protokol (formulár pre vytknutie vady, ktorý je dostupný aj na stránke e-shopu). Za škodu na Tovare spôsobenú nevhodným zabalením Predávajúci nezodpovedá.

 

6. Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň, keď Kupujúci uplatnil reklamáciu u Predávajúceho. Pri osobnom uplatnení reklamácie je to deň odovzdania vadného Tovaru spolu s príslušnými dokladmi Predávajúcemu. Pri zaslaní vadného Tovaru Predávajúcemu sa za deň začatia reklamačného konania považuje deň, keď vadný Tovar spolu s príslušnými dokladmi bol doručený Predávajúcemu.

 

7. Ak Kupujúci pri uplatnení reklamácie neodovzdá všetky požadované doklady, prípadne tieto doklady nie sú čitateľné alebo odovzdaný Tovar nie je kompletný, reklamačné konanie sa začína až dňom doručenia požadovaných dokladov a kompletného Tovaru. Ak Kupujúci ani na výzvu Predávajúceho nedoplní chýbajúce doklady v dodatočne poskytnutej lehote 15 dní, reklamácia sa bude považovať za neopodstatnenú.

 

Článok V.
Vybavenie reklamácie Kupujúceho-Spotrebiteľa

 

1. Pri osobnom reklamovaní Tovaru Predávajúci vydá Kupujúcemu-Spotrebiteľovi prijímací protokol, ktorý je potvrdením o prijatí (uplatnení) reklamácie.

 

2. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný doručiť potvrdenie o uplatnení reklamácie Kupujúcemu-Spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Kupujúci- Spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

 

3. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa čl. III. ods. 3 VOP, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.

 

4. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka). Kupujúci-Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa čl. III. ods. 3 VOP.

 

5. Kupujúci-Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu-Spotrebiteľovi značné ťažkosti.

 

6. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 5 druhej vety VOP.

 

7. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo Kupujúci -Spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu Tovaru a účel, na ktorý Kupujúci-Spotrebiteľ Tovar požadoval.

 

8. Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci-Spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní Tovar predávajúcemu. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci, len ak bol Tovar doručený prostredníctvom Slovenskej pošty alebo iným cenovo výhodnejším spôsobom.

 

9. Predávajúci dodá opravený Tovar alebo náhradný Tovar Kupujúcemu-Spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Kupujúci-Spotrebiteľ dodal vadný Tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať.

 

10. Kupujúci-Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka za podmienok uvedených v § 624 Občianskeho zákonníka.

 

11. Kupujúci-Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa zákazník spolupodieľal na vzniku vady, alebo ak je vada zanedbateľná.

 

12. Na základe rozhodnutia Kupujúceho-Spotrebiteľa, ktoré zo svojich práv uplatňuje, je Predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie Predávajúci reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

 

13. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje Predávajúci Kupujúceho- Spotrebiteľa výstupným protokolom zaslaným na e-mail alebo doporučeným listom. Výstupný protokol sa zasiela najneskôr do 30 od začiatku reklamačného konania a je zároveň potvrdením o vybavení reklamácie. Zároveň Predávajúci vyzve Kupujúceho-Spotrebiteľa na prevzatie Tovaru alebo iného nároku, ak mu z uplatnenej reklamácie vyplýva a ak Kupujúci-Spotrebiteľ požiadal o osobné prevzatie vybavenej reklamácie. V prípade, že Kupujúci-Spotrebiteľ žiadal zaslanie vybavenej reklamácie, Predávajúci odošle Kupujúcemu-Spotrebiteľovi opravený/vymenený Tovar alebo kúpnu cenu na adresu uvedenú v reklamačnom protokole spolu s potvrdením o vybavení reklamácie.

 

14. Predávajúci vedie osobitnú evidenciu reklamácii.

 

15. Pokiaľ Kupujúci - Spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu, môže využiť alternatívne riešenie sporov podľa článku VIII. VOP.

 

16. Ak Tovar predávaný za nižšiu cenu má vadu, za ktorú zodpovedá Predávajúci, má Kupujúci- Spotrebiteľ namiesto práva na výmenu Tovaru právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.

 

Článok VI.
Vybavenie reklamácie Kupujúceho-Podnikateľa

 

1. Pri osobnom uplatnení reklamácie Predávajúci vydá Kupujúcemu-Podnikateľovi prijímací protokol, ktorý je potvrdením o prijatí (uplatnení) reklamácie.

 

2. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom diaľkovej komunikácie, Predávajúci doručí potvrdenie o uplatnení reklamácie Kupujúcemu-Podnikateľovi najneskôr s dokladom o vybavení reklamácie.

 

3. Predávajúci vybavuje reklamácie bez zbytočného odkladu.

 

4. O vybavení reklamácie Predávajúci vydá Kupujúcemu-Podnikateľovi výstupný protokol, ktorý je zároveň potvrdením o vybavení reklamácie. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje Predávajúci Kupujúceho-Podnikateľa výstupným protokolom zaslaným na e-mail. Zároveň Predávajúci vyzve Kupujúceho-Podnikateľa na prevzatie Tovaru alebo iného nároku, ak mu z uplatnenej reklamácie vyplýva a ak Kupujúci-Podnikateľ požiadal o osobné prevzatie vybavenej reklamácie doručený aj reklamovaný tovarom reklamačný protokol. V prípade, že Kupujúci-Podnikateľ žiadal zaslanie vybavenej reklamácie, Predávajúci odošle Kupujúcemu-Podnikateľovi opravený/vymenený Tovar alebo kúpnu cenu na adresu uvedenú v reklamačnom protokole spolu s potvrdením o vybavení reklamácie.

 

5. Predávajúci vedie osobitnú evidenciu reklamácii.

 

6. V prípade, že predávajúci zistí, že reklamácia je oprávnená, zmluvné strany sa dohodli, že spôsob vybavenia reklamácie prislúcha výlučne Predávajúcemu podľa jeho možností. Nároky z vád sú upravené v ust. § 436 a nasl. Obchodného zákonníka a je na vôli Predávajúceho akým z uvedených spôsobov reklamáciu vybaví.

 

Článok VII.
Záverečné ustanovenia

 

Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť dňom 31.01.2025

 

V Banskej Bystrici dňa 31.01.2025

ASO VENDING s.r.o.